Pasażerowie świadomi swoich praw
Do działającej przy Urzędzie Lotnictwa Cywilnego Komisji Ochrony Prawa Pasażerów wpłynęło w pierwszym półroczu tego roku w sumie 604 skarg. Według członków Komisji podróżni mają coraz większą świadomość swoich praw, natomiast przewoźnicy więcej uwagi poświęcają reklamacjom klientów.
Komisja rozpatruje skargi pasażerów w przypadku wyczerpania procedury reklamacyjnej u przewoźnika lotniczego. Przyjmowane są sprawy dotyczące odwołania i opóźnienia lotów oraz sytuacji, w których pasażer spotkał się z odmową przyjęcia na pokład samolotu. Ponadto udzielane są również wyjaśnienia w sprawach związanych z transportem lotniczym.
Wśród nadesłanych do Komisji 604 skarg znajdowało się 231 spraw wymagających udzielenia wyjaśnienia, natomiast pozostałe wymagały wszczęcia postępowania administracyjnego (223 dotyczyły odwołania lotów, 74 – opóźnień, 23 – odmowy przyjęcia na pokład, 53 – pozostałe). W analogicznym okresie w 2009 roku skarg było 618, w tym zażaleń do odwołanych lotów aż 365, czyli o 142 sprawy więcej niż w tym roku.
Jak podaje Komisja, w tym roku skarg byłoby jeszcze mniej, gdyby nie zakłócenia związane z pyłem wulkanicznym. Niemniej jednak można wysnuć wnioski, iż pasażerowie mają coraz większą świadomość swoich praw, a przewoźnicy uważniej rozpatrują ewentualne ich reklamacje.
Redakcja Pyrzowice.pl